Agrofert: Potraviny pravděpodobně zdražíme, není jasné o kolik

Agrofert
Agrofert, foto: Michael Zelinka / INCORP images
Pavel Dratva , ČTK 11. října 2021 15:05
Sdílej:

Skokově zdražují ceny elektřiny a pohonných hmot, Agrofert tak pravděpodobně bude zdražovat. ČTK to dnes sdělil mluvčí koncernu Karel Hanzelka. O kolik a jaké výrobky neuvedl. Největší nárůst cen je v rámci koncernu v chemických továrnách, kde se vyrábějí dusíkatá hnojiva.

"Ceny elektrické energie, zemního plynu, pohonných hmot a dalších vstupů se skokově zvyšují. Zatím nejhůře pociťujeme růst cen v chemických továrnách, které vyrábějí dusíkatá hnojiva. Zemní plyn, který dramaticky zdražil, je zde nejen zdrojem energie, ale také vstupní surovinou pro výrobu hnojiv. Produkce hnojiv začíná být nerentabilní," sdělil ČTK mluvčí.

Rostoucí náklady podle něj dopadají i na potravinářský sektor, kde dramaticky rostou ceny obalů, fólií, plastů, ale i pšenice a jedlých olejů. "Ani my se v potravinářské výrobě pravděpodobně nevyhneme úpravě cen výrobků. (...) Zatím nebudeme konkrétní. O jakékoliv úpravě cen budeme samozřejmě nejprve jednat s našimi odběrateli a budeme hledat společná řešení," doplnil.

Na téměř pětiprocentní inflaci se v září kromě zdražování pohonných hmot a bydlení podílel nárůst cen potravin. Meziročně stouply především ceny některých druhů zeleniny, mléka či olejů. Naopak levnější bylo vepřové maso nebo jablka. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Koncernu Agrofert, který patří do svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO), loni meziročně klesly konsolidované tržby o 0,7 procenta na 160,98 miliardy Kč. Zisk klesl o 16 procent na 3,76 miliardy korun, sdělil ČTK na začátku července Hanzelka. Hlavním důvodem zhoršení je podle něj dopad pandemie na odvětví mediálních služeb.

Koncern v ČR obdělává 116.000 hektarů zemědělské půdy, většina pozemků je podle mluvčího pronajatá. Na konci loňského roku zaměstnával zhruba 32.000 pracovníků, z toho asi 22.000 v ČR. Koncern sdružuje 198 ovládaných společností, jednu spoluovládanou a šest firem pod podstatným vlivem. Kromě zemědělství a potravinářství vlastní lesnické společnosti, podniká v pozemních technologiích a technice, logistice, dopravě či v médiích.

Stalo se
Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Experti si podali vévodkyni Meghan: Chce napodobit Kate, ale dělá přesný opak

Rivalita mezi vévodkyní ze Sussexu a princeznou z Walesu je stále živá a aktivní, shodují se královští experti. Obě dámy zahájily vánoční sezónu ve velkém stylu. Meghan představila svůj vánoční speciál Meghan, With Love pro Netflix jen několik dní předtím, než Kate uspořádala svůj hvězdně obsazený koncert koled Together at Christmas ve Westminsterském opatství.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney se poprvé vyjádřila k drsné kritice

Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“. 

Světové celebrity
Quentin Tarantino

Quentin Tarantino se ostře pustil do hollywoodských herců

Legendární režisér Quentin Tarantino, tvůrce ikonických snímků jako Gauneři a Pulp Fiction, se rozpovídal o hercích v Hollywoodu, které nemá v oblibě. Jednoho z nich označil za „slabou omáčku“ a jeho výkon v oscarovém filmu nazval „obrovskou chybou“. Tarantino se svěřoval se svými názory scénáristovi a spisovateli Bretu Eastonovi Ellisovi při rozhovoru o svém žebříčku deseti nejlepších filmů 21. století.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney pobouřila veřejnost. Čelí obviněním z rasismu

Zdá se, že každý krok herečky Sydney Sweeney je pod drobnohledem veřejnosti, která se snaží zjistit, jaké jsou její politické názory. Tato intenzivní kontrola začala poté, co letos v létě Sweeney hrála v kontroverzní reklamě pro American Eagle. Někteří diváci si totiž reklamu vyložili jako propagaci eugeniky a nadvlády bílé rasy. Od té doby se její rozhovory pro média stávají virálními, jelikož se diváci pokouší číst mezi řádky, a dokonce i výběr jejího oblečení je zkoumán v naději, že odhalí důkazy o jejím vnitřním přesvědčení.