Google bude blokovat reklamy popírající globální oteplování

Google.
Google., foto: Pixabay
ČTK 8. října 2021 17:55
Sdílej:

Společnost Google bude na svých platformách blokovat reklamy, v nichž se objeví informace zpochybňující globální oteplování. Firma to oznámila v příspěvku na svém blogu. Chce tím zúžit prostor pro dezinformace šířené popírači vědecky podložené teorie o změnách klimatu a znemožnit jim z takového obsahu profitovat. Nová pravidla se budou týkat i serveru YouTube.

"V posledních letech jsme od stále většího počtu našich vydavatelských a reklamních partnerů slýchali znepokojené reakce ohledně reklam, které propagují nepřesná tvrzení o změnách klimatu. Zadavatelé reklamy jednoduše nechtějí, aby se jejich reklamy ocitly vedle takového obsahu. A vydavatelé a tvůrci nechtějí, aby reklamy propagující taková tvrzení figurovaly na jejich stránkách nebo v jejich videích," uvedl Google.

Společnost proto rozhodla, že zakáže reklamy, kde se objeví tvrzení "odporující široké shodě vědců o existenci a příčinách klimatických změn". Na svých serverech proto už nedovolí například obsah, který globální oteplování označuje za fámu, nepodloženou teorii nebo konspiraci, a popírá souvislost mezi změnami klimatu a emisemi skleníkových plynů.

Nová pravidla začne Google uplatňovat od listopadu, na serveru YouTube se jimi budou muset tvůrci a zadavatelé reklamy řídit od prosince.

Podle odborníků je otázka, zda změny přinesou nějaký užitek, protože bude velmi těžké určit hranici mezi neúplnou informací a dezinformací. Agentura AP citovala environmentální vědkyni Lisu Schipperovou z oxfordské univerzity, která jako příklad uvedla reklamu energetické společnosti, která propaguje čistou energii a přitom využívá fosilní paliva. "V určitých ohledech je tento typ reklamy ještě škodlivější, protože vypadá nezávadně, ale slouží k tomu, že firmě vytváří falešnou zelenou image," řekla Schipperová.

Provozovatelé sociálních sítí ještě nedávno s odkazem na zachování svobody projevu veskrze odmítali moderovat obsah, který na jejich platformy nahrávají uživatelé. V poslední době však vzhledem k rostoucímu tlaku odborné veřejnosti i politiků přistoupili k určitým opatřením, jejichž cílem je omezit šíření nepravdivých informací, například o volbách nebo o tématech týkajících se lidského zdraví. Technologická společnost YouTube v září oznámila, že začne blokovat veškerá videa s nepravdivými a neověřenými informacemi o schválených a běžně používaných vakcínách.

Stalo se
Světové celebrity
Pierce Brosnan

Jak to Pierce Brosnan dělá? Konečně prozradil svoje tajemství

Oblíbený herec Pierce Brosnan má i v 72 letech stále skvělé vlasy a tvrdí, že za to vděčí irským genům a pivu Guinness. Na premiéře svého nového filmu, The Thursday Murder Club, se herec, který se narodil v irském hrabství Louth, svěřil s tímto vtipným postřehem pro server Page Six.

Světové celebrity
Kseniya Alexandrova

Zemřela finalistka Miss Universe, třicetiletá modelka Kseniya Alexandrova

Třicetiletá bývalá ruská královna krásy Kseniya Alexandrova zemřela v nemocnici na následky vážných poranění mozku. Zranění utrpěla při autonehodě na začátku července. Vůz, ve kterém cestovala na sedadle spolujezdce se svým manželem, se střetl s losem, který jim skočil do cesty.

Světové celebrity
Selena Gomez

Trefa do černého. Nový produkt Seleny Gomez je skoro vyprodaný

Fanoušci zpěvačky Seleny Gomezové, která se proslavila hitem „Come and get it“, by si měli pospíšit. Její značka Rare Beauty přišla se svou první vůní, a už nyní se její limitované sady rychle vyprodávají.

Světové celebrity
Princ Andrew

Expartnerka prince Andrewa se rozhodla konkurovat Gwyneth Paltrow

Bývalá partnerka prince Andrewa, herečka a fotografka Koo Stark, se plánuje stát wellness guru a konkurovat tak Gwyneth Paltrow. Požádala o registraci své značky u Úřadu pro duševní vlastnictví ve Spojeném království, pod kterou chce prodávat různé produkty a služby od krystaloterapie přes tarotové karty až po kosmetiku.