Modrá ikonka za 200 korun. Twitter spustil předplatné

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Pixabay
ČTK 5. listopadu 2022 22:14
Sdílej:

Americká internetová společnost Twitter dnes spustila nový systém předplatného, v jehož rámci uživatelé mimo jiné získají u svého účtu modrou ikonu, která nyní slouží k označování ověřených profilů. Informovala o tom agentura AP. Předplatné, které bude stát osm dolarů (zhruba 200 Kč) měsíčně, již dříve avizoval nový majitel podniku Elon Musk.

Twitter v aktualizaci své aplikace pro zařízení s operačním systémem Apple iOS uvedl, že lidé využívající novou službu budou moci mít vedle svého jména modrou ikonu "stejně jako celebrity, podniky a politici". Nová služba znamená konec současného systému ověřování profilů, který Twitter spustil v roce 2009, aby zabránil lidem vydávat se za známé osobnosti, píše AP.

Odborníci podle AP vyjádřili ze změny systému obavy. Dosavadní systém sice nebyl dokonalý, pomáhal však uživatelům určit, zda jsou účty, z nichž čerpají informace, autentické. Firma v aktualizaci nehovoří o tom, že by ověřování profilů mělo být součástí nového systému používání modrých ikon, upozorňuje AP.

Spuštění nové placené služby přichází den poté, co firma zahájila rozsáhlé propouštění zaměstnanců s cílem snížit náklady. Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku.

V pátek Musk uvedl, že rušení pracovních míst je nevyhnutelné, protože Twitter prodělává čtyři miliony dolarů denně. Podnik se podle něj potýká s "masivním poklesem příjmů" v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát "místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Témata:
Stalo se
České celebrity
Anna Slováčková

Slavní v hledáčku na internetu. Co jsme letos hledali na Googlu?

Čechy i v letošním roce na internetu zajímal svět celebrit, potvrzují data od společnosti Google. Celý internetový národ zasáhla úmrtí českých i světových osobností ze šoubyznysu. Hitem na sítích bylo i vystoupení Ewy Farne s jednou ze zahraničních zpěvaček. 

Světové celebrity
princezna Eugenie

Princezny Beatrice a Eugenie zůstávají v ústraní. Odmítly i pozvání vévodkyně Kate

Princezny Beatrice a Eugenie zdvořile odmítly pozvání Kate Middleton na její každoroční vánoční bohoslužbu s koledami. Sestry se nadále drží v ústraní kvůli skandálu, který provází jejich otce, Andrewa Mountbattena-Windsora.

Světové celebrity
Princezna Kate a princ William se pochlubili zamilovaným snímkem.

Princ William se rozhodl pro zásadní změnu v královských vánočních tradicích

Vánoční oslavy v britské královské rodině by mohly být v budoucnu mnohem méně rigidní. Princ William dlouhodobě vyjadřuje svůj záměr vést monarchii moderněji a uvolněněji. Očekává se, že jakmile se stane králem, zruší jednu ze zastaralých vánočních tradic.

Světové celebrity
Paul McCartney

Paul McCartney se postavil Evropské unii. Chce zachránit vegetariánský burger

Paul McCartney se připojil k britským poslancům, kteří naléhají na Brusel, aby zrušil plány na zákaz používání názvů souvisejících s masem, jako jsou „burger“ nebo „klobása“, pro rostlinné alternativy. Navrhovaný zákaz Evropské unie by v případě schválení zakázal výrobcům potravin používat označení typu „vegetariánský burger“ nebo „veganská klobása“ pro jídla rostlinného původu a pokrmy pěstované v laboratoři.