Od zimní dovolené v Česku odrazují pětinu Čechů restrikce

Lyžování, ilustrační foto.
Lyžování, ilustrační foto., foto: Pixabay
ČTK 29. listopadu 2021 13:47
Sdílej:

Od trávení zimní dovolené v tuzemsku 23 procent Čechů podle průzkumu státní agentury CzechTourism odrazují restrikce a další nařízení související s pandemií koronaviru. Kvůli nedostatku financí zimní pobyt v ČR neplánuje 26 procent turistů, 16 procent lidí se rozhodne až podle dalšího vývoje situace. Naopak 43 procent Čechů hodlá v tuzemsku zimní dovolenou strávit.

Nejčastěji se na ní hodlají věnovat pěší turistice, lehčím procházkám s rodinou a sjezdovému lyžování. Výsledky listopadového průzkumu dnes agentura CzechTourism zveřejnila v tiskové zprávě.

Mezi další důvody, proč se Češi na zimní pobyt v tuzemsku nevydají patří to, že obvykle v tomto období na dovolenou nejezdí, obávají se nákazy nebo dávají přednost pobytům v zahraničí. Zimní dovolenou v cizině plánuje 27 procent Čechů, nejčastěji mladí mezi 18 a 30 lety a lidé s nejvyššími příjmy.

Domácí turisté, kteří chystají zimní pobyt v ČR, nejčastěji podle průzkumu vyrazí do Olomouckého kraje, a to 24 procent z nich. Do Libereckého kraje plánuje vyjet 22 procent Čechů, 19 procent respondentů chce zimní dovolenou strávit v Královéhradeckém kraji. Z ubytování zvolí 50 procent oslovených penzion, 30 procent se chce ubytovat v hotelu vyšší kategorie.

Na zimní dovolené v tuzemsku hodlají Češi strávit v průměru osm dní, plánují utratit zhruba 6500 korun za osobu. Hlavní část výdajů, přibližně polovina, bude za ubytování. Za stravu lidé počítají vydat asi pětinu připravených financí. Na kulturu v průběhu dovolené má každý člověk připraveno asi 1000 korun.

Ředitel CzechTourism Jan Herget věří, že lyžařské areály budou moci fungovat. "Loňská sezona ukázala, že uzavření lyžařských vleků pouze přimělo návštěvníky hor vymýšlet si alternativní způsoby vyžití, které byly bez kontroly a na nasněžených sjezdovkách způsobovaly problémy. Podle průzkumu plánuje polovina dotazovaných vyjet na sjezdovky a dalších čtyřicet procent na běžky," uvedl.

Průzkumu se účastnilo 1000 respondentů, zpracoval ho Institut turismu agentury CzechTourism. Sběr dat zajistila agentura MindBridge Consulting.

Stalo se
Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Experti si podali vévodkyni Meghan: Chce napodobit Kate, ale dělá přesný opak

Rivalita mezi vévodkyní ze Sussexu a princeznou z Walesu je stále živá a aktivní, shodují se královští experti. Obě dámy zahájily vánoční sezónu ve velkém stylu. Meghan představila svůj vánoční speciál Meghan, With Love pro Netflix jen několik dní předtím, než Kate uspořádala svůj hvězdně obsazený koncert koled Together at Christmas ve Westminsterském opatství.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney se poprvé vyjádřila k drsné kritice

Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“. 

Světové celebrity
Quentin Tarantino

Quentin Tarantino se ostře pustil do hollywoodských herců

Legendární režisér Quentin Tarantino, tvůrce ikonických snímků jako Gauneři a Pulp Fiction, se rozpovídal o hercích v Hollywoodu, které nemá v oblibě. Jednoho z nich označil za „slabou omáčku“ a jeho výkon v oscarovém filmu nazval „obrovskou chybou“. Tarantino se svěřoval se svými názory scénáristovi a spisovateli Bretu Eastonovi Ellisovi při rozhovoru o svém žebříčku deseti nejlepších filmů 21. století.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney pobouřila veřejnost. Čelí obviněním z rasismu

Zdá se, že každý krok herečky Sydney Sweeney je pod drobnohledem veřejnosti, která se snaží zjistit, jaké jsou její politické názory. Tato intenzivní kontrola začala poté, co letos v létě Sweeney hrála v kontroverzní reklamě pro American Eagle. Někteří diváci si totiž reklamu vyložili jako propagaci eugeniky a nadvlády bílé rasy. Od té doby se její rozhovory pro média stávají virálními, jelikož se diváci pokouší číst mezi řádky, a dokonce i výběr jejího oblečení je zkoumán v naději, že odhalí důkazy o jejím vnitřním přesvědčení.