Prodej nových osobních aut na Slovensku je nižší než před covidem

Prodej nových osobních automobilů na Slovensku se za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšil o více než pět procent, za obdobím před vypuknutím epidemie nemoci covid-19 ale o 15 procent zaostává. Pozici jedničky na trhu si udržela Škoda Auto, která se podobně jako další automobilky potýká s problémy kvůli nedostatku čipů. Vyplývá to z údajů, které dnes ČTK poskytl slovenský Svaz automobilového průmyslu.

Ilustrační foto

Na Slovensku bylo za období od ledna do konce září zaregistrováno 58.719 nových osobních aut. Ve srovnání se stejným obdobím loňska, kdy prodej aut ovlivnila karanténní omezení po propuknutí koronavirové nákazy, to představuje nárůst o 5,6 procenta.

Slováci ve sledovaném období přihlásili do evidence 12.478 nových vozidel značky Škoda, což meziročně představuje nárůst asi o jedno procento. Tržní podíl Škoda Auto tak přesáhl 21 procent. S odstupem na druhém místě skončil Hyundai s podílem 10,5 procenta před třetím Volkswagenem s podílem těsně nad deset procent.

Zájem o vozidla na alternativní palivo je na Slovensku nízký. Nových elektrických a plug-in hybridních vozidel bylo za první tři letošní čtvrtletí zaregistrováno 1545. To představuje 2,6 procenta z celkového počtu registrací nových osobních aut, podle svazu je to jeden z nejhorších výsledků v EU.

V samotném září klesl prodej aut v celé EU a dosáhl nejhoršího výsledku za tento měsíc od roku 1995. Vývoj byl z velké části způsoben nedostatečnou nabídkou vozidel v důsledku přetrvávajícího globálního nedostatku polovodičů.

Témata: Slovensko | auto

Průměrná mzda loni nominálně stoupla, ale reálně poklesla

05.03.2024 15:34 Průměrná mzda činila v loňském roce 43 341 korun, v meziročním srovnání byla o více než tři tisíce…

Související:

Nejnovější