První čísla: Kolik lidí sledovalo olympiádu?

Olympijské hry, ilustrační foto
Olympijské hry, ilustrační foto, foto: unsplash.com
Pavel Dratva , ČTK 12. srpna 2021 19:49
Sdílej:

Letní olympijské hry v Tokiu sledovalo prostřednictvím americké společnosti Discovery po celém světě více než 372 milionů diváků. Bylo to o deset procent více než při poslední zimní olympiádě, která se konala v roce 2018 v jihokorejském Pchjončchangu. Mediální společnost to dnes oznámila v tiskové zprávě. Olympijské hry se v japonském hlavním městě konaly mezi 23. červencem a 8. srpnem.

Více než 175 milionů diváků sledovalo vysílání společnosti Discovery z tokijských her v televizi a na jejích digitálních platformách. Dalších téměř 200 milionů diváků vidělo olympiádu prostřednictvím vysilatelů, kterým Discovery udělila sublicenci, včetně 45 volně dostupných televizních kanálů v Evropě.

Společnost Discovery zprostředkovala hry v Tokiu na 50 evropských trzích a v 19 jazycích. Navzdory velkému časovému posunu byl zájem diváků vysoký. Sledovanost placených kanálů Eurosport v Evropě vzrostla o 42 procent oproti Pchjončchangu v roce 2018. Ve Švédsku a Norsku dosahoval podíl olympijského vysílání na sledovanosti pravidelně více než 80 procent.

Kromě televize mohli zájemci sledovat tokijskou olympiádu také prostřednictvím digitálních platforem discovery+ a Eurosport Player. Jejich prostřednictvím společnost Discovery nabídla celkem 1,3 miliardy minut olympijského obsahu, což je asi 21násobek oproti zimním hrám v Koreji před třemi lety.

Rekordní návštěvnost zaznamenal i server Eurosport.com a jeho lokální verze. Za 17 olympijských dní na nich olympijské zpravodajství sledovalo přes 47 milionů unikátních návštěvníků.

Mediální společnost Discovery působí ve 220 zemích a teritoriích. Její obsah je dostupný v téměř 50 jazycích.

V České republice vysílala zpravodajství z olympiády v Tokiu také veřejnoprávní Česká televize (ČT). Nejsledovanější událostí byla podle jejích údajů finálová část sportovního lezení, v němž o medaili soutěžil český reprezentant Adam Ondra. Na ČT ho sledovalo přes 776.000 diváků. Některé z olympijských klání si během trvání her pustilo na veřejnoprávní televizi přes 4,5 milionu diváků.

Témata:
Stalo se
Světové celebrity
Kseniya Alexandrova

Zemřela finalistka Miss Universe, třicetiletá modelka Kseniya Alexandrova

Třicetiletá bývalá ruská královna krásy Kseniya Alexandrova zemřela v nemocnici na následky vážných poranění mozku. Zranění utrpěla při autonehodě na začátku července. Vůz, ve kterém cestovala na sedadle spolujezdce se svým manželem, se střetl s losem, který jim skočil do cesty.

Světové celebrity
Selena Gomez

Trefa do černého. Nový produkt Seleny Gomez je skoro vyprodaný

Fanoušci zpěvačky Seleny Gomezové, která se proslavila hitem „Come and get it“, by si měli pospíšit. Její značka Rare Beauty přišla se svou první vůní, a už nyní se její limitované sady rychle vyprodávají.

Světové celebrity
Princ Andrew

Expartnerka prince Andrewa se rozhodla konkurovat Gwyneth Paltrow

Bývalá partnerka prince Andrewa, herečka a fotografka Koo Stark, se plánuje stát wellness guru a konkurovat tak Gwyneth Paltrow. Požádala o registraci své značky u Úřadu pro duševní vlastnictví ve Spojeném království, pod kterou chce prodávat různé produkty a služby od krystaloterapie přes tarotové karty až po kosmetiku.

Světové celebrity
Justin a Hailey Bieberovi

Drama u Bieberových: Hailey Justina špatně zvládá

Modelka a podnikatelka Hailey Bieber se na sociálních sítích svěřila s tím, že ji v posledních týdnech trápí zdravotní komplikace, které připisuje nadměrnému stresu. Dle jejích slov se u ní opět projevilo chronické kožní onemocnění – periorální dermatitida – a to v souvislosti s napjatou situací okolo finančních potíží jejího manžela Justina Biebera.