Řidiči začali po pandemii víc kupovat krátkodobé dálniční známky

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Roman Veselý / INCORP images
ČTK 19. května 2022 11:13
Sdílej:

Řidiči letos začali více nakupovat krátkodobé dálniční známky. Od prosince dosud koupili přes 3,4 milionu kusů vinět, což je skoro o 21 procent meziročně více. Tržby ze známek ovšem stouply asi jen o dvě procenta na 3,45 miliardy korun. Důvodem je právě větší zájem o krátkodobé viněty kvůli nejistotě po pandemii.

ČTK to sdělil státní podnik Cendis, který má systém elektronických známek na starosti. Od spuštění prodejů v prosinci 2020 motoristé nakoupili přes devět milionů známek.

Letos podle statistik prodejů stoupl zájem o desetidenní známky skoro o 65 procent. Řidiči jich od loňského prosince nakoupili skoro 1,2 milionu. Skoro o polovinu rovněž stoupl zájem o 30denní kupony. Naopak poptávka po ročních známkách meziročně klesla asi o sedm procent, i tak jsou ovšem dlouhodobě s 1,99 milionu kusů neprodávanějším typem dálniční známky.

"Nárůst počtu desetidenních a třicetidenních známek pravděpodobně souvisí s covidem. Lidé po prvním roce pandemie nevěděli přesně, co přijde další rok, jaká budou opatření a zda budou moci jezdit pravidelně do práce. Nechtěli tedy zřejmě kupovat dálniční známku na celý rok," řekl ČTK ředitel Cendisu Jan Paroubek.

Poptávka po po známkách bude zřejmě dál růst s nástupem léta. "Čekají nás letní měsíce, kdy s nástupem dovolených a prázdnin očekáváme stejně jako loni zvýšený zájem o koupi známek. V letních měsících se jedná zejména o prodej krátkodobých známek, které nejvíce využívají zahraniční turisté," podotkl Paroubek.

Stále větší podíl na prodejích má podle Paroubka e-shop, přes který nyní známky kupuje v průměru přes 87 procent motoristů, což je proti loňsku o pět procent víc. Další možnosti nákupu mají řidiči na pobočkách pošt, čerpacích stanic EuroOil nebo v samoobslužných kioscích u hranic.

Elektronické známky loni nahradily papírové kupony. Jsou vázány na poznávací značky aut, není je proto nutné lepit na přední sklo vozidla. Řidiči jich během prvního roku fungování koupili přes šest milionů za přibližně 5,5 miliardy korun, což je asi o 600 milionů korun meziročně více.

Stalo se
Světové celebrity
Victoria Beckham

Victoria Beckham hlásí velký návrat ke Spice Girls!

Victoria Beckham se chystá spojit síly se svými bývalými kolegyněmi ze skupiny Spice Girls na novém animovaném projektu. Bude se jednat o jejich první společnou profesionální spolupráci po více než deseti letech, od vystoupení na závěrečném ceremoniálu olympijských her v Londýně v roce 2012.

Světové celebrity
Selena Gomez

Selena Gomez si podala Hailey Bieber. Pak svá slova rychle vzala zpět

Sociální sítě se staly dalším dějištěm dlouhotrvající rivality mezi Selenou Gomez (33) a Hailey Bieber (28). Selena Gomez se na Instagramu ostře vyjádřila poté, co se Hailey v rozhovoru zdánlivě navezla do její osoby a kosmetické značky. Manželka zpěvaččina ex-přítele Justina Biebera a zakladatelka značky Rhode Beauty prohlásila, že „necítí rivalitu s lidmi, kteří ji neinspirují“.

Světové celebrity
Ben Stiller

Ben Stiller se od svých dětí doslechl nepříjemnou pravdu

Režisér snímku Odloučení a syn slavných komiků Jerryho Stillera a Anne Meary, Ben Stiller, zkoumá své rodinné vztahy v novém dokumentu nazvaném Stiller & Meara: Nic se neztrácí. Během natáčení se otevřeně zabýval i svým vztahem k vlastním dětem, dceři Elle a synovi Quinovi. Na premiéře filmu na Newyorském filmovém festivalu 5. října Stiller magazínu People řekl, že jeho děti mu „jasně řekly, co udělal špatně“.

Světové celebrity
Elton John

Elton John má problém. Kvůli byznysu s brýlemi může přijít o miliony

Zpěvák Sir Elton John a jeho partner David Furnish se potýkají s nepříjemnými zprávami ohledně jejich společného podnikání. Společnost Elton John Optical Company Ltd, která spravuje příjmy z prodeje jejich brýlové kolekce, údajně čelí značným finančním potížím. Z nejnovějších finančních dokumentů vyplývá, že firma dluží více než 3,7 milionu liber.