Škoda Auto chce letos prodat více aut než v loňském roce

Škoda Auto, ilustrační fotografie.
Škoda Auto, ilustrační fotografie., foto: Škoda Auto
ČTK 21. ledna 2022 12:23
Sdílej:

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce v letošním roce obhájit loňské výsledky na českém trhu. Plánuje prodat zhruba 73.000 aut, tedy asi o 2000 více než v loňském roce. Chce udržet tržní podíl 34 procent. Na tiskové konferenci to dnes řekl vedoucí českého zastoupení Škody Jiří Maláček.

V programu ojetých vozů Škoda Plus neplánuje firma růst, chce dosáhnout loňských rekordních čísel, kdy prodala zhruba 56.000 aut.

Na celém českém trhu Maláček letos předpokládá prodej kolem 215.000 aut, tedy zhruba o čtyři procenta více než v loňském roce. Loňský trh s osobními vozy v ČR podle něj rostl o dvě procenta na téměř 207.000 aut, původně Maláček očekával loni nárůst až o osm procent.

Mez hlavní novinky letošního roku bude patřit uvedení dalšího elektromobilu Enyaq Coupe iV nebo dalšího výbavového stupně modelu Fabia - Monte Carlo. Očekává se také uvedení modernizované SUV Karoq.

Loňský tržní podíl Škody činil 34 procent, tedy o tři procenta méně než v roce 2020. Je ale na úrovní předcovidového roku 2019 a nad úrovní let 2016, 2017 a 2018. Výsledky ovlivnily především problémy s nedostatkem čipů ve výrobě. Automobilka musela během roku několikrát zcela zastavit nebo výrazně omezit výrobu.

Škoda Auto v loňském roce zaznamenala rekordní počet objednávek nových aut, a to 107.000. Nejvyšší počty objednávek měla firma v září, kdy jich obdržela 13.000, nejvíce v historii. "Určitě to souvisí s tím, že zákazníci předobjednávají," řekl Maláček s tím, že lidé znají současné dlouhé dodací lhůty.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut. Důvodem poklesu je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky.

Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů. Bylo to o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1,242.800 vozidel. Důvodem poklesu byla taktéž pandemie koronaviru.

Témata:
Stalo se
Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Experti si podali vévodkyni Meghan: Chce napodobit Kate, ale dělá přesný opak

Rivalita mezi vévodkyní ze Sussexu a princeznou z Walesu je stále živá a aktivní, shodují se královští experti. Obě dámy zahájily vánoční sezónu ve velkém stylu. Meghan představila svůj vánoční speciál Meghan, With Love pro Netflix jen několik dní předtím, než Kate uspořádala svůj hvězdně obsazený koncert koled Together at Christmas ve Westminsterském opatství.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney se poprvé vyjádřila k drsné kritice

Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“. 

Světové celebrity
Quentin Tarantino

Quentin Tarantino se ostře pustil do hollywoodských herců

Legendární režisér Quentin Tarantino, tvůrce ikonických snímků jako Gauneři a Pulp Fiction, se rozpovídal o hercích v Hollywoodu, které nemá v oblibě. Jednoho z nich označil za „slabou omáčku“ a jeho výkon v oscarovém filmu nazval „obrovskou chybou“. Tarantino se svěřoval se svými názory scénáristovi a spisovateli Bretu Eastonovi Ellisovi při rozhovoru o svém žebříčku deseti nejlepších filmů 21. století.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney pobouřila veřejnost. Čelí obviněním z rasismu

Zdá se, že každý krok herečky Sydney Sweeney je pod drobnohledem veřejnosti, která se snaží zjistit, jaké jsou její politické názory. Tato intenzivní kontrola začala poté, co letos v létě Sweeney hrála v kontroverzní reklamě pro American Eagle. Někteří diváci si totiž reklamu vyložili jako propagaci eugeniky a nadvlády bílé rasy. Od té doby se její rozhovory pro média stávají virálními, jelikož se diváci pokouší číst mezi řádky, a dokonce i výběr jejího oblečení je zkoumán v naději, že odhalí důkazy o jejím vnitřním přesvědčení.