Televize zvednou ceny za reklamu až o 16 procent

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Pixabay
Pavel Dratva , ČTK 22. října 2021 14:23
Sdílej:

Největší tuzemská mediální zastupitelství zvýší v příštím roce ceny televizní reklamy o pět až 16 procent. Důvodem je vysoká poptávka po reklamním prostoru i zvyšující se inflace. Uvedli to dnes zástupci firem.

Media Club, který zastupuje kanály skupiny Prima, Óčka nebo Barrandova, plánuje růst cen o 11 až 16 procent. Nova chystá celkové zdražení o 12 procent a Atmedia, která zastupuje 28 tematických stanic, zvýší ceny o pět až deset procent.

"Tento rok byl specifický, pandemie způsobená onemocněním covid-19 se promítla do rozdílného chování klientů i spotřebitelů. Zájem o TV reklamu byl nesouměrně rozložen do jednotlivých měsíců a v některých byla poptávka extrémně vysoká. Zároveň rostou náklady kvůli celkové inflaci, jsme tedy nuceni přistoupit k citelnějšímu zdražení," řekla ČTK mluvčí Novy Barbora Dlabáčková.

Media Club v nadcházejícím roce nabídne vyšší provázanost mediatypů a zefektivnění plánování televizních kampaní s ohledem na cílovou skupinu. Strategickou cílovou skupinou Media Clubu jsou lidé ve věku 15 až 69 let. "U nás tak nezapomínáme ani na cílovou skupinu lidí ve věku 55 až 69 let, tato cílová skupiny disponuje zhruba čtvrtinou celkových disponibilních příjmů v ČR. Je to skupina lidí, která má již dospělé a osamostatněné děti a nyní si si v klidu dopřává. Bylo by chybou je opomenout v reklamním rozpočtu," uvedl komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.

Atmedia vedle standardních obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice a atkids nabídne klientům sponzoring Formule 1 či Zimních olympijských her v Pekingu. "Podobně jako v několika posledních letech neplánujeme zvyšovat ceníkové ceny, reálné ceny se ovšem zvýší až o jednu desetinu. Podobně jako jiní hráči na televizním trhu musíme reagovat na vysokou poptávku po reklamním prostoru na našich televizních stanicích, který je vyprodán téměř po celý rok," uvedla generální ředitelka Michaela Vasilová.

Investice do televizní reklamy loni podle údajů Nielsen Admosphere vzrostly o osm procent na 62,2 miliardy korun v ceníkových cenách. Ostatní mediatypy kromě internetu zaznamenaly kvůli koronaviru výrazný pokles. Letos se očekává růst příjmů z TV reklamy.

Témata:
Stalo se
Světové celebrity
Selena Gomez

Selena Gomez si podala Hailey Bieber. Pak svá slova rychle vzala zpět

Sociální sítě se staly dalším dějištěm dlouhotrvající rivality mezi Selenou Gomez (33) a Hailey Bieber (28). Selena Gomez se na Instagramu ostře vyjádřila poté, co se Hailey v rozhovoru zdánlivě navezla do její osoby a kosmetické značky. Manželka zpěvaččina ex-přítele Justina Biebera a zakladatelka značky Rhode Beauty prohlásila, že „necítí rivalitu s lidmi, kteří ji neinspirují“.

Světové celebrity
Ben Stiller

Ben Stiller se od svých dětí doslechl nepříjemnou pravdu

Režisér snímku Odloučení a syn slavných komiků Jerryho Stillera a Anne Meary, Ben Stiller, zkoumá své rodinné vztahy v novém dokumentu nazvaném Stiller & Meara: Nic se neztrácí. Během natáčení se otevřeně zabýval i svým vztahem k vlastním dětem, dceři Elle a synovi Quinovi. Na premiéře filmu na Newyorském filmovém festivalu 5. října Stiller magazínu People řekl, že jeho děti mu „jasně řekly, co udělal špatně“.

Světové celebrity
Elton John

Elton John má problém. Kvůli byznysu s brýlemi může přijít o miliony

Zpěvák Sir Elton John a jeho partner David Furnish se potýkají s nepříjemnými zprávami ohledně jejich společného podnikání. Společnost Elton John Optical Company Ltd, která spravuje příjmy z prodeje jejich brýlové kolekce, údajně čelí značným finančním potížím. Z nejnovějších finančních dokumentů vyplývá, že firma dluží více než 3,7 milionu liber.

Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Novinářka už to nevydržela a sestřelila Meghan tak tvrdě, jako nikdo před ní

Sloupkařka deníku Express, Mieka Smiles, ostře kritizuje vévodkyni ze Sussexu, Meghan Markle, za její poslední příspěvek na sociálních sítích. Podle Smiles si Meghan neustálými přešlapy sama komplikuje život a dává ostatním příležitost k výsměchu. Nejnovějším neuváženým krokem bylo video, kde se chlubí svým rušným pracovním životem za doprovodu písně Nine to Five od Dolly Parton.