Třetina firem v Česku v reakci na zdražování energií omezí vytápění

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Pixabay
ČTK 27. září 2022 14:48
Sdílej:

Téměř třetina firem v Česku omezí v reakci na zdražování energií vytápění firemních prostor, tedy kanceláří nebo výrobních hal. Další čtvrtina plánuje, že bude investovat do úsporných energetických zařízení, která jsou méně energeticky náročná, například do úsporného osvětlení. Vyplývá to z průzkumu společnosti Edenred mezi 200 podniky v Česku.

Šetřit kvůli drahým energiím bude podle průzkumu velká část českých firem. Většina z nich (54 procent) chystá úspory v těch částech podniků, které neslouží přímo k výrobě, nebo mimo kanceláře, tedy ve společných prostorách, jako jsou chodby nebo šatny. Jen velmi malá část společností naopak zatím přemýšlí o tom, že by úspor dosáhly tím, že výrobu, služby nebo kanceláře sestěhují a budou využívat méně prostor než dosud.

Firmy podle průzkumu příliš neuvažují o tom, že by z důvodu úspor zaváděly povinný home office, tedy práci z domova. Sedm z deseti firem s ním nepočítá vůbec. A na druhé straně pouze 4,5 procenta společností ho chce povinně zavést na dva a více dní v týdnu.

"Výraznější využívání home office přináší určitou možnost aktuálních úspor. Firmy ale po dvou letech covidu a s tím spojenými omezeními mají s touto formou práce velké zkušenosti a jejímu dlouhodobějšímu využívání se nyní brání. Často totiž zjistily, že některým zaměstnancům se po čase při práci z domova snižuje pracovní morálka, což má vliv na firemní výkonnost. Ani potenciální ušetření na nákladech nedokáže v jejich očích tyto negativní dopady vyrovnat,“ komentovala výsledky průzkumu personální ředitelka Edenredu Gabriela Šimšová.

Pokud tedy firmy budou home office využívat, tak mnohem častěji na nepovinné bázi. K tomu se kloní 22 procent podniků. "Firmy vyhodnocují individuální řešení jako mnohem prospěšnější, což vidíme nejen u home officů, ale i v dalších oblastech personální práce. Dokáží tak reagovat na aktuální situaci i potřeby jednotlivých zaměstnanců a tato pružnost se jim vyplácí i ekonomicky," doplnila Šimšová.

Témata:
Stalo se
Světové celebrity
Pierce Brosnan

Jak to Pierce Brosnan dělá? Konečně prozradil svoje tajemství

Oblíbený herec Pierce Brosnan má i v 72 letech stále skvělé vlasy a tvrdí, že za to vděčí irským genům a pivu Guinness. Na premiéře svého nového filmu, The Thursday Murder Club, se herec, který se narodil v irském hrabství Louth, svěřil s tímto vtipným postřehem pro server Page Six.

Světové celebrity
Kseniya Alexandrova

Zemřela finalistka Miss Universe, třicetiletá modelka Kseniya Alexandrova

Třicetiletá bývalá ruská královna krásy Kseniya Alexandrova zemřela v nemocnici na následky vážných poranění mozku. Zranění utrpěla při autonehodě na začátku července. Vůz, ve kterém cestovala na sedadle spolujezdce se svým manželem, se střetl s losem, který jim skočil do cesty.

Světové celebrity
Selena Gomez

Trefa do černého. Nový produkt Seleny Gomez je skoro vyprodaný

Fanoušci zpěvačky Seleny Gomezové, která se proslavila hitem „Come and get it“, by si měli pospíšit. Její značka Rare Beauty přišla se svou první vůní, a už nyní se její limitované sady rychle vyprodávají.

Světové celebrity
Princ Andrew

Expartnerka prince Andrewa se rozhodla konkurovat Gwyneth Paltrow

Bývalá partnerka prince Andrewa, herečka a fotografka Koo Stark, se plánuje stát wellness guru a konkurovat tak Gwyneth Paltrow. Požádala o registraci své značky u Úřadu pro duševní vlastnictví ve Spojeném království, pod kterou chce prodávat různé produkty a služby od krystaloterapie přes tarotové karty až po kosmetiku.