Twitter odkládá poskytování ověřovacích modrých ikon předplatitelům

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Pixabay
ČTK 6. listopadu 2022 22:01
Sdílej:

Americká internetová společnost Twitter odkládá poskytování ověřovacích modrých ikon předplatitelům nové služby na dobu po úterních volbách ve Spojených státech. Informoval o tom dnes list The New York Times (NYT), který se odvolává na interní dokument a na zdroje obeznámené s rozhodnutím podniku.

Twitter oznámil spuštění nové služby s měsíčním předplatným 7,99 dolaru (téměř 200 Kč) v sobotu. Uživatelé služby mají mimo jiné získat u svého účtu modrou ikonu, která dosud sloužila k označování ověřených profilů. Zavedení služby již dříve avizoval nový majitel podniku Elon Musk.

Twitter v sobotu v aktualizaci své aplikace pro zařízení s operačním systémem Apple iOS uvedl, že lidé využívající novou službu budou moci mít vedle svého jména modrou ikonu "stejně jako celebrity, podniky a politici". Řada lidí nicméně vyjádřila obavy, že nový systém by mohl před volbami v USA vyvolat chaos, protože uživatelé by mohli snadno vytvářet účty s falešnou identitou, které by měly ověřovací modrou ikonu.

Nová služba podle agentury AP znamená konec současného systému ověřování profilů, který Twitter spustil v roce 2009, aby lidem zabránil vydávat se za známé osobnosti. Dosavadní systém sice nebyl dokonalý, pomáhal však uživatelům určit, zda účty, z nichž čerpají informace, jsou autentické, uvedla AP. Upozornila také, že firma v sobotní aktualizaci nehovoří o tom, že by ověřování profilů mělo být součástí nového systému používání modrých ikon.

Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V pátek firma zahájila rozsáhlé propouštění zaměstnanců s cílem snížit náklady. Podle Muska Twitter prodělává čtyři miliony dolarů denně a potýká se s masivním poklesem příjmů v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.

Právě reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát "místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Američané budou v úterý hlasovat o novém složení celé Sněmovny reprezentantů a třetiny Senátu, a také o guvernérech 36 států a tří teritorií.

Průzkumy naznačují, že politici zvolení za Demokratickou stranu mohou přijít o kontrolu nad oběma kongresovými komorami. To by mělo zásadní dopad na schopnost prezidenta Joea Bidena prosazovat zákony a zároveň by to mohlo přímo ovlivnit, zda se exprezident Donald Trump rozhodne za dva roky opět kandidovat na post šéfa Bílého domu. Otázkou podle komentátorů také je, jak by případná převaha republikánů v Kongresu ovlivnila americkou vojenskou pomoc Ukrajině.

Témata:
Stalo se
Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Experti si podali vévodkyni Meghan: Chce napodobit Kate, ale dělá přesný opak

Rivalita mezi vévodkyní ze Sussexu a princeznou z Walesu je stále živá a aktivní, shodují se královští experti. Obě dámy zahájily vánoční sezónu ve velkém stylu. Meghan představila svůj vánoční speciál Meghan, With Love pro Netflix jen několik dní předtím, než Kate uspořádala svůj hvězdně obsazený koncert koled Together at Christmas ve Westminsterském opatství.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney se poprvé vyjádřila k drsné kritice

Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“. 

Světové celebrity
Quentin Tarantino

Quentin Tarantino se ostře pustil do hollywoodských herců

Legendární režisér Quentin Tarantino, tvůrce ikonických snímků jako Gauneři a Pulp Fiction, se rozpovídal o hercích v Hollywoodu, které nemá v oblibě. Jednoho z nich označil za „slabou omáčku“ a jeho výkon v oscarovém filmu nazval „obrovskou chybou“. Tarantino se svěřoval se svými názory scénáristovi a spisovateli Bretu Eastonovi Ellisovi při rozhovoru o svém žebříčku deseti nejlepších filmů 21. století.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney pobouřila veřejnost. Čelí obviněním z rasismu

Zdá se, že každý krok herečky Sydney Sweeney je pod drobnohledem veřejnosti, která se snaží zjistit, jaké jsou její politické názory. Tato intenzivní kontrola začala poté, co letos v létě Sweeney hrála v kontroverzní reklamě pro American Eagle. Někteří diváci si totiž reklamu vyložili jako propagaci eugeniky a nadvlády bílé rasy. Od té doby se její rozhovory pro média stávají virálními, jelikož se diváci pokouší číst mezi řádky, a dokonce i výběr jejího oblečení je zkoumán v naději, že odhalí důkazy o jejím vnitřním přesvědčení.