V Německu žádají lékaři znovuzavedení bezplatných testů na covid-19

Covid-19, ilustrační foto
Covid-19, ilustrační foto, foto: Pixabay
Pavel Dratva , ČTK 7. listopadu 2021 11:14
Sdílej:

V Německu sílí volání po znovuzavedení bezplatných testů na covid-19. Podle šéfa lékařské komory se ukazuje, že nutnost hradit testy z vlastní kapsy nemotivuje lidi ve zvýšené míře k očkování. Bezplatné testování skončilo v Německu polovině října, někteří politici nyní by ho nyní chtěli obnovit, informovala dnes agentura DPA. Německo v posledních dnech zaznamenává rekordní přírůstky nakažených.

Předseda německé lékařské komory Klaus Reinhardt řekl novinářům zpravodajského domu Funke Mediengruppe, že konec proplácení testů na koronavirus státem nevedlo k tomu, aby se lidé uvažující o vakcinaci skutečně nechali očkovat. Vláda a spolkové země by podle něj toto "chybné rozhodnutí" měly co nejrychleji napravit. Dodal, že právě v nynějším období chladného počasí je zapotřebí, aby existovala nízkoprahová a bezplatná nabídka testování.

Návrat bezplatného testování prosazují mimo jiné bavorský premiér Markus Söder, spolupředseda Zelených Robert Habeck, jakož i zástupci lékařů, samospráv i podnikatelů. Nový premiér Severního Porýní-Vestfálska Hendrik Wüst požaduje testy zdarma pouze pro očkované a vyléčené. "Vysoké počty nakažených mezi neočkovanými vedou čím dál více k nákazám také mezi očkovanými," řekl dnes nedělnímu vydání bulvárního deníku Bild.

Německý stát přestal proplácet testy na koronavirus 11. října, o té doby skončil provoz mnoha testovacích stanic. Bezplatné testy mají k dispozici od té doby pouze lidé, kteří se ze zdravotních důvodů nemohou nechat očkovat, děti a mladiství do 17 let a také těhotné ženy. Úřady krok zdůvodňovaly tím, že každý již dostal možnost chránit se před covidem-19 očkováním, a proto již pominul důvod testy proplácet.

Počty nově odhalených případů koronavirové infekce v Německu v posledních dnech strmě rostou. V pátek přibylo rekordních 37.120 nakažených, což bylo nejvíce od začátku epidemie v zemi. Spolkový ministr zdravotnictví Jens Spahn označil epidemickou situaci v Německu za vážnou a řekl, že v některých nemocnicích již nejsou volná lůžka na jednotkách intenzivní péče.

Stalo se
Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Experti si podali vévodkyni Meghan: Chce napodobit Kate, ale dělá přesný opak

Rivalita mezi vévodkyní ze Sussexu a princeznou z Walesu je stále živá a aktivní, shodují se královští experti. Obě dámy zahájily vánoční sezónu ve velkém stylu. Meghan představila svůj vánoční speciál Meghan, With Love pro Netflix jen několik dní předtím, než Kate uspořádala svůj hvězdně obsazený koncert koled Together at Christmas ve Westminsterském opatství.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney se poprvé vyjádřila k drsné kritice

Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“. 

Světové celebrity
Quentin Tarantino

Quentin Tarantino se ostře pustil do hollywoodských herců

Legendární režisér Quentin Tarantino, tvůrce ikonických snímků jako Gauneři a Pulp Fiction, se rozpovídal o hercích v Hollywoodu, které nemá v oblibě. Jednoho z nich označil za „slabou omáčku“ a jeho výkon v oscarovém filmu nazval „obrovskou chybou“. Tarantino se svěřoval se svými názory scénáristovi a spisovateli Bretu Eastonovi Ellisovi při rozhovoru o svém žebříčku deseti nejlepších filmů 21. století.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney pobouřila veřejnost. Čelí obviněním z rasismu

Zdá se, že každý krok herečky Sydney Sweeney je pod drobnohledem veřejnosti, která se snaží zjistit, jaké jsou její politické názory. Tato intenzivní kontrola začala poté, co letos v létě Sweeney hrála v kontroverzní reklamě pro American Eagle. Někteří diváci si totiž reklamu vyložili jako propagaci eugeniky a nadvlády bílé rasy. Od té doby se její rozhovory pro média stávají virálními, jelikož se diváci pokouší číst mezi řádky, a dokonce i výběr jejího oblečení je zkoumán v naději, že odhalí důkazy o jejím vnitřním přesvědčení.