Vliv na nákupy Čechů v obchodech bude mít i očkování

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Pixabay
Pavel Dratva , ČTK 22. září 2021 12:59
Sdílej:

Čeští spotřebitelé budou podle Karla Týry ze společnosti Nielsen IQ nyní více vyhranění než dříve. Roli v tom, kde budou nakupovat a jaké zboží vloží do košíku, bude mít nejen finanční situace, která byla důležitá i v předchozích obdobích, ale také očkování nebo nařízená práce z domu.

Více Čechů bude podle hlavní ekonomky Raiffeisenbank Heleny Horské spořit, očekává i vyšší příklon k on-line nákupům. Týra a Horská to do dnes řekli v Kongresovém centru Praha na konferenci Retail Summit.

Pro výběr obchodu i sortimentu bude mít podle Týry nadále zásadní význam finanční situace zákazníků. Pandemie ovšem podle něj přinesla novou dynamiku v této oblasti. České domácnosti mají podle Horské tzv. nadvklady v hodnotě 200 miliard korun. Peníze ale nejsou v ekonomice podle ní rovnoměrně rozložené. Velké rezervy nejspíše příliš nemají lidé s nízkými příjmy, většinou v regionech, lidé žijící sami či rodiče s dětmi. Naopak střední a vyšší třída podle ní finance má a bude je chtít využít.

Na to, jak se zákazníci v maloobchodu budou chovat, respektive budou muset chovat, bude mít podle Týry vliv také fakt, zda jsou očkovaní. Souviset to bude s vládními opatřeními s ohledem na vývoj šíření nákazy.

Dalšími faktory ovlivňujícími výběr prodejny a zboží bude mít práce z domova nebo výuka dětí na dálku, možnosti cestování nebo zábavy mimo domov.

Češi budou podle Týry více v dalším období nakupovat výrobky spadající do kategorie hygieny a bezpečnosti, vyšší poptávka bude po zdravějších variantách běžně kupovaného zboží. Týra nevěří, že by se všichni lidé vrátili zpět do kanceláří, poptávka tak poroste i po doručení jídla, uvedl.

Lidé stále jako v době uzávěr chodí podle Týry nakupovat méně často, nákupy lépe plánují, za jeden utratí více peněz než před vypuknutím pandemie koronaviru.

Témata:
Stalo se
Světové celebrity
Meghan Markle sdílela dosud nezveřejněnou scénu, která byla vystřižena z jejího seriálu na Netflixu.

Experti si podali vévodkyni Meghan: Chce napodobit Kate, ale dělá přesný opak

Rivalita mezi vévodkyní ze Sussexu a princeznou z Walesu je stále živá a aktivní, shodují se královští experti. Obě dámy zahájily vánoční sezónu ve velkém stylu. Meghan představila svůj vánoční speciál Meghan, With Love pro Netflix jen několik dní předtím, než Kate uspořádala svůj hvězdně obsazený koncert koled Together at Christmas ve Westminsterském opatství.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney se poprvé vyjádřila k drsné kritice

Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“. 

Světové celebrity
Quentin Tarantino

Quentin Tarantino se ostře pustil do hollywoodských herců

Legendární režisér Quentin Tarantino, tvůrce ikonických snímků jako Gauneři a Pulp Fiction, se rozpovídal o hercích v Hollywoodu, které nemá v oblibě. Jednoho z nich označil za „slabou omáčku“ a jeho výkon v oscarovém filmu nazval „obrovskou chybou“. Tarantino se svěřoval se svými názory scénáristovi a spisovateli Bretu Eastonovi Ellisovi při rozhovoru o svém žebříčku deseti nejlepších filmů 21. století.

Světové celebrity
Sydney Sweeney

Sydney Sweeney pobouřila veřejnost. Čelí obviněním z rasismu

Zdá se, že každý krok herečky Sydney Sweeney je pod drobnohledem veřejnosti, která se snaží zjistit, jaké jsou její politické názory. Tato intenzivní kontrola začala poté, co letos v létě Sweeney hrála v kontroverzní reklamě pro American Eagle. Někteří diváci si totiž reklamu vyložili jako propagaci eugeniky a nadvlády bílé rasy. Od té doby se její rozhovory pro média stávají virálními, jelikož se diváci pokouší číst mezi řádky, a dokonce i výběr jejího oblečení je zkoumán v naději, že odhalí důkazy o jejím vnitřním přesvědčení.