Německá automobilka Volkswagen uvažuje o zrušení až 30.000 pracovních míst, aby snížila náklady a zlepšila konkurenceschopnost v době, kdy ji ohrožují noví hráči, jako je americký výrobce elektromobilů Tesla. Uvedl to dnes německý list Handelsblatt, který se odvolává na prezentaci generálního ředitele Herberta Diesse pro dozorčí radu. Podle zaměstnanecké rady je ale takové propouštění nepravděpodobné.
Volkswagen loni po celém světě zaměstnával zhruba 665.000 lidí. Navrhovaný počet by tak představoval více než čtyři procenta z celku.
"Není pochyb o tom, že musíme řešit konkurenceschopnost našeho závodu ve Wolfsburgu s ohledem na nové účastníky na trhu," řekl mluvčí Volkswagenu Michael Manske. "Nyní jednáme a objevilo se množství dobrých nápadů. Žádné konkrétní scénáře zatím neexistují," dodal Manske v žádosti o komentář.
Mluvčí zaměstnanecké rady uvedl, že nebude komentovat spekulace o tom, zda Diess tento komentář učinil. Zrušení 30.000 pracovních míst je však podle něj absurdní a nepodložené.
Volkswagen kromě primární nabídky akcií své divize baterií zvažuje také nabídku akcií divize nabíjení aut a energie, řekl v dnešním rozhovoru s časopisem Manager Magazin technický ředitel Thomas Schmall. Dodal však, že nic nebylo ještě rozhodnuto a že může trvat dva roky, než se nové společnosti zavedou a budou skutečně připraveny ke vstupu na burzu.
"Musíme také přemýšlet o celkových systémem," dodal Schmall s odkazem na komplex Tesly nazvaný one-stop-shop. Jeho součástí je vlastní síť dobíjejících stanic, solární systémy pro zelenou elektřinu a pojištění aut. Tesla podle něj také nastavuje nová měřítka produktivity a rozsahu výroby. Tesla nyní staví závod nedaleko Berlína. Při maximální kapacitě by měl vyrábět 5000 až 10.000 vozů týdně, což je více než dvojnásobek celé výroby bateriových elektrických vozů v Německu za loňský rok.
Německým automobilkám se zatím nedaří dohnat efektivnější výrobní platformy výrobců pouze elektrických vozidel. Tesla vyrábí svůj vůz Model 3 za deset hodin, zatímco Volkswagenu trvá výroba vozu ID.3 celkem 30 hodin, upozornila agentura Reuters.
Elektromobily mají mnohem méně dílů než automobily se spalovacím motorem. Při jejich výrobě tak je potřeba méně zaměstnanců. Podle jednoho z odhadů by v důsledku elektrifikace mohlo do roku 2025 zaniknout v automobilovém průmyslu 100.000 pracovních míst.
Na konci loňského roku měl Volkswagen po celém světě více než 665.000 zaměstnanců. Německo se na celkovém počtu podílelo více než 44 procenty. Celý koncern má 124 továren, z toho 72 v Evropě, a jeho součástí je i česká Škoda Auto.
Škoda Auto zatím propouštění neplánuje. "Společně s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, pracujeme s maximálním nasazením na tom, abychom současné obtíže zvládli co nejlépe. Jedno je jasné: naší nejvyšší prioritou je a zůstane dlouhodobé zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy našich zaměstnanců," řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.
Největší závod Volkswagenu je ve Wolfsburgu. Má více než 50.000 zaměstnanců, v současnosti ale nevyrábí elektromobily. Od roku 2026 se tam ale má začít vyrábět elektrický sedan.
O víkendu nás čeká teplé počasí s jarními teplotami. Vyplývá to z předpovědi ČHMÚ.cz.
Bývalá nizozemská modelka Rebecca Loos (47), která před více než dvaceti lety tvrdila, že měla poměr s fotbalovou hvězdou Davidem Beckhamem (49), se k celé záležitosti znovu vrátila v novém rozhovoru. V pořadu 60 Minutes Australia prohlásila, že si za svými slovy stále stojí a že nikdy nelhala.
Michal Suchánek je lidem na očích poměrně často. Nyní přiznal, že sám má se zrakem velké problémy, které začaly při natáčení populárního televizního pořadu Partička. Co se tam stalo?
Hračky jsou pro psa především zdrojem zábavy, zároveň jsou ale důležité i pro jeho mentální stimulaci a fyzickou aktivitu. Špatný výběr ale může vést k nudě, frustraci či dokonce zdravotním rizikům. Proto je třeba vybírat pečlivě.
Felix Slováček prožívá nejtěžší období v životě, od neděle se vyrovnává se smrtí milované dcery Aničky. Právě jejím přáním ale bylo, aby život rodičů šel dál i v momentu, kdy nastane neodvratný konec jejího životního příběhu. Hudebník se rozhodl ji poslechnout.
Bez zbytečného humbuku se ve středu uskutečnila návštěva britského krále Karla III. ve Vatikánu, kde se panovník setkal s papežem Františkem. Jednalo se za zavřenými dveřmi, protože svatý otec se stále zotavuje po nedávných zdravotních problémech.
Jiřina Bohdalová se i v téměř 94 letech těší poměrně dobrému zdraví, může tak mít plány i na příští rok. Jeden takový odhalila v souvislosti s akcí, které se zúčastnila v botanické zahradě v Praze.
Člověk by řekl, že s Dádou Patrasovou a Felixem Slováčkem, truchlícími rodiči zesnulé Aničky Slováčkové, momentálně každý soucítí. Některé informace ale hovoří o opaku.
Jaromír Soukup před časem zmizel z televizních obrazovek, kde byl dlouhá léta prakticky nepřetržitě. Podnikání v médiích se mu ale zhroutilo. Nyní se na scénu vrací. Soukup naznačil, že už příští týden chystá comeback.
Karel Šíp si občas nebere servítky při obraně své úspěšné televizní talk show Všechnopárty. Aktuálně se popasoval s kritikou, že počet mužských hostů převažuje nad počtem žen v pořadu.
Rozsáhlý požár vypukl ve středu večer v Ostravě-Přívoze, kde hořela budova dříve populárního bistra. Panovaly přitom obavy, že se uvnitř mohou nacházet lidé bez domova. To se naštěstí nepotvrdilo. Příčina události je předmětem vyšetřování.
Televizním divákům neunikly emoce Evy Burešové během nedělního přímého přenosu slovenské televizní show Let's Dance. Vyvolalo je úmrtí Anny Slováčkové po dlouhém boji s vážnou nemocí. Zazněla přitom slova, po kterých musí Burešová vysvětlovat, jaký byl její vztah se Slováčkovou.