Za Facebook a Instagram bude v Evropě možné platit. Web odhalil ceny

Facebook, ilustrační fotografie.
Facebook, ilustrační fotografie., foto: Pixabay
Marek Novotný 4. října 2023 19:01
Sdílej:

Provozovatel Faceebooku a Instagramu, společnost Meta, plánuje zavést placenou verzi svých sociálních sítí. Podle serveru Wall Street Journal by evropští uživatelé měli mít možnost buď hradit měsíční poplatek za užívání sítí, nebo souhlasit s personalizovanými reklamami.

Meta dlouhodobě bojuje s evropským trhem kvůli přísným nařízením o ochraně soukromí. Technologický gigant v květnu letošního roku obdržel rekordní pokutu 1,3 miliardy dolarů za to, že nesprávně nakládal s daty evropských uživatelů.

Firma se od té doby snaží vyhnout přímým tahanicím s regulátory. a podle Wall Street Journal přišla s řešením, jak problémy s ochranou soukromí vyřešit. Nabídne evropským uživatelům předplatné bez reklam, čímž jim umožní odhlásit se ze sběru jejich dat.

Podle stávajícího plánu by si Meta účtovala 10 eur (250 korun) měsíčně za uživatele Facebooku nebo Instagramu připojujícího se k sociálním sítím skrze počítač a 6 eur (150 korun) za každý další připojený účet.

Pro uživatele mobilních aplikací by byla cena vyšší, a to 13 eur (325 korun) měsíčně. Vyšší cena by v tomto případě zohlednila provize účtované obchody s aplikacemi společností Apple a Google.

Finální cenová podoba ale zatím není zcela zřejmá. Na základě dostupných informací se zdá, že uživatelé využívající sociální sítě na mobilních telefonech i na počítačích, vlastnící jak účet na Facebooku, tak na Instagramu, by mohli měsíčně souhrnně platit 19 eur za oba účty na desktopu a k tomu navíc i poplatky za mobilní verze.

Cena by se tak mohla hravě vyšplhat přes 30 eur, což je cena, kterou by byl ochoten investovat zřejmě jen málokdo. Předpokládá se proto, že Meta by v případě zavedení placené verze přišla i s nějakými formami balíčků na základě počtu účtů a připojených zařízení.

Uživatelé, kteří by za sociální sítě nechtěli platit, by tak zřejmě byli nuceni souhlasit se sběrem svých údajů k personalizovanému cílení reklamy. Podle serveru TechRadar ale zatím není jisté, zda ke zpoplatnění dojde.

Podle mluvčího Matta Pollarda Meta aktuálně tyto možnosti zatím zkoumá. "Meta věří v hodnotu bezplatných služeb, které jsou podporovány personalizovanými reklamami. Pokračujeme však ve zkoumání možností, jak zajistit, že splníme vyvíjející se regulační požadavky. V tuto chvíli nemáme další podrobnosti," cituje server jeho vyjádření.

Stalo se
Světové celebrity
Pierce Brosnan

Jak to Pierce Brosnan dělá? Konečně prozradil svoje tajemství

Oblíbený herec Pierce Brosnan má i v 72 letech stále skvělé vlasy a tvrdí, že za to vděčí irským genům a pivu Guinness. Na premiéře svého nového filmu, The Thursday Murder Club, se herec, který se narodil v irském hrabství Louth, svěřil s tímto vtipným postřehem pro server Page Six.

Světové celebrity
Kseniya Alexandrova

Zemřela finalistka Miss Universe, třicetiletá modelka Kseniya Alexandrova

Třicetiletá bývalá ruská královna krásy Kseniya Alexandrova zemřela v nemocnici na následky vážných poranění mozku. Zranění utrpěla při autonehodě na začátku července. Vůz, ve kterém cestovala na sedadle spolujezdce se svým manželem, se střetl s losem, který jim skočil do cesty.

Světové celebrity
Selena Gomez

Trefa do černého. Nový produkt Seleny Gomez je skoro vyprodaný

Fanoušci zpěvačky Seleny Gomezové, která se proslavila hitem „Come and get it“, by si měli pospíšit. Její značka Rare Beauty přišla se svou první vůní, a už nyní se její limitované sady rychle vyprodávají.

Světové celebrity
Princ Andrew

Expartnerka prince Andrewa se rozhodla konkurovat Gwyneth Paltrow

Bývalá partnerka prince Andrewa, herečka a fotografka Koo Stark, se plánuje stát wellness guru a konkurovat tak Gwyneth Paltrow. Požádala o registraci své značky u Úřadu pro duševní vlastnictví ve Spojeném království, pod kterou chce prodávat různé produkty a služby od krystaloterapie přes tarotové karty až po kosmetiku.