Druhý sériový model po modelu Kushaq v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost Škoda auto zodpovědná za indický subkontinent, se jmenuje Slavia. Automobilka nový model dnes představila indické veřejnosti.
Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, říká: „Škoda má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky Škoda, tentokrát na indickém trhu. Slavia bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
Škoda Slavia je po SUV Kushaq, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky Škoda speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost Škoda Auto za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu.
Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy Kushaq, Slavia a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou Škoda speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.
Název Slavia odkazuje na počátky společnosti Škoda Auto. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou Slavia.
Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti Škoda Auto. Zatímco Škoda Kushaq vychází z indických tradic, Slavia symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.
Design navazuje na Octavii a Superb
Škoda Slavia je klasický sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený. Díky délce 4 541 mm se skvěle hodí do indických velkoměst. Zároveň je však díky velkorysému vnitřnímu prostoru typickému pro vozy Škoda a zavazadlovému prostoru o objemu 521 l ideálním společníkem pro rodiny. Šířka 1 752 mm a rozvor 2 651 mm podporují pocit prostornosti. Výška vozu činí 1 487 mm. Díky velkému rozvoru, vyváženým proporcím a siluetě evokující kupé působí Slavia velmi elegantně. Nový sedan je k dispozici ve třech výbavových stupních Active, Ambition a Style.
Emocionální designový jazyk vozu Slavia s ostře vykreslenými liniemi, čistými plochami a krystalickými prvky navazuje v Indii na úspěšné vozy Octavia a Superb. Široká, vzpřímená šestihranná maska chladiče s chromovaným rámečkem a černými vertikálními lamelami zasahuje po stranách k úzkým světlometům. Ve spodní části se nachází nasávací otvor, který se táhne téměř po celé šíři vozu a který po stranách zakončují černé designové prvky ve tvaru písmene C. Záď vozu Slavia charakterizuje linie střechy, která klesá směrem dozadu a plynule přechází do víka zavazadlového prostoru. Uprostřed víka se nachází nápis Škoda. Široké víko zavazadlového prostoru a nízká nákladová hrana umožňují snadné a pohodlné nakládání předmětů.
Šíři vozu Slavia umocňuje zadní nárazník, který má ve výbavových stupních Active a Ambition úzkou černou lištu. Po stranách nárazníku se nacházejí integrované odrazky. Ve výbavových stupních Ambition a Style umocňují celkový dojem chromované prvky. Ve výbavovém stupni Ambition se nacházejí na vnějších klikách a předním nárazníku. Ve výbavovém stupni Style jsou na spodní straně bočních oken a na zadním nárazníku. Výbavový stupeň Style nabízí elektricky ovládané střešní okno. Od výbavového stupně Ambition dodává vozu optické akcenty specifická plaketa s krystalickými chromovanými prvky a nápisem Škoda na předních blatnících.
U základní verze předních světlometů jsou pro potkávací a dálková světla použita halogenová světla, denní svícení využívá LED technologii. Vrcholná verze předních světlometů má šestihranný LED modul pro potkávací a dálkové světlo a také výraznou ostře řezanou linku denního svícení ve tvaru písmene L. Dvoudílná zadní světla jsou také dostupná ve dvou verzích. Koncové a brzdové světlo využívají již v základní verzi LED technologii a mají typický tvar písmene C. Výbavové stupně Ambition a Style mají ve víku zavazadlového prostoru LED modul pro druhé koncové světlo.
V závislosti na výbavovém stupni nabízí Slavia několik kol. Součástí výbavového stupně Active jsou 15" ocelová kola s kryty. Výbavový stupeň Ambition nabízí standardně 16" kola z lehké slitiny ve stříbrné barvě. Součástí výbavového stupně Style jsou dvoubarevná 16" broušená kola z lehké slitiny. Zákazníci si mohou vybrat z pěti barev karoserie. Barva červená Tornado a nový metalický odstín modrá Crystal jsou barvy nabízené exkluzivně na indickém trhu. Stejně jako u vozu KUSHAQ jsou i u vozu Slavia dále na výběr odstín bílá Candy a metalické laky stříbrná Reflex a Carbon Steel.
Digitální displej i automaticky zatmívatelné zrcátko
Stejně jako v ostatních modelových řadách značky Škoda je centrálním prvkem interiéru centrální, samostatně stojící obrazovka infotainmentu s dotykovým ovládáním. Pod dotykovým displejem s úhlopříčkou až 10" kopíruje charakteristická linie tvar masky chladiče a vytváří i opěrku pro ruku, která ovládá dotykovou obrazovku. Šíři interiéru s velkorysým prostorem podtrhuje horizontální barevná dekorační lišta, která se táhne až ke kulatým bočním výdechům ventilace.
Nejvyšší výbavový stupeň Style nabízí digitální přístrojový panel s 8" barevným displejem. Ostatní výbavové stupně nabízí klasické analogové ukazatele. Dvouramenný multifunkční volant, který je známý z jiných modelů Škoda, je od výbavového stupně Ambition kožený. U vozidel s automatickou převodovkou nebo převodovkou DSG je volant vybaven pádly, kterými lze volit rychlostní stupně. Součástí standardní výbavy vozu Slavia jsou LED čtecí lampičky vpředu i vzadu. Od výbavy Ambition zdobí ambientní osvětlení palubní desku, odkládací prostor ve středové konzoli a vnitřní kliky dveří. Slavia má také speciální designový prvek. Po stranách obložení přístrojového štítu se nachází nápis Škoda.
Stejně jako u SUV Kushaq byl interiér nového vozu Slavia navržen tak, aby vyhovoval potřebám indických zákazníků. Základní výbavový stupeň Active tak již standardně nabízí výkonnou klimatizaci. Od výbavového stupně Ambition je k dispozici automatická klimatizace Climatronic s dotykovým ovládacím panelem a funkcí Air Care, a výdechy ventilace pro cestující vzadu. Ve výbavovém stupni Style jsou součástí standardní výbavy kožená přední sedadla s ventilační funkcí, elektricky ovládanéstřešní okno, bezklíčové odemykání KESSY a automaticky zatmívatelné vnitřní zpětné zrcátko. Speciální odkládací prostor na palubní desce byl navržen tak, aby odpovídal představám indických zákazníků. Řidič může mít stále na očích pevně připevněný talisman pro štěstí.
David Beckham se chystá reprezentovat krále Karla III. v projektu, který je srdci obou blízký, a jde o jeho první významné oznámení od doby, kdy obdržel rytířský titul. Legendární fotbalista se připojí k autorkám a televizním moderátorkám Frances Tophill a Alanu Titchmarshovi při tvorbě zahrady na prestižní květinové výstavě RHS Chelsea Flower Show v květnu 2026.
Zpěvačka, držitelka ceny Grammy a herečka Ariana Grande se rozhodla v titulcích k filmu Wicked: For Good nepoužít své umělecké jméno, ale vrátit se ke svému rodnému jménu Ariana Grande-Butera. O dojemném důvodu tohoto kroku promluvila již loni během tiskové konference k první části filmu Wicked.
Princezna z Walesu, Kate Middleton, poprvé promluvila o svých světlejších vlasech, které představila veřejnosti v září 2025. Herečka Su Pollard prozradila deníku Daily Mail, že se s Kate setkala v zákulisí Royal Variety Performance ve středu a pochválila jí účes slovy: „Líbí se mi vaše vlasy, vypadají mnohem světlejší.“
Andrew Mountbatten-Windsor, který v posledních týdnech zažívá největší královský pád, je podle nejnovějších zpráv blízko ztrátě poslední pocty, a to jen krátce poté, co byl zbaven všech svých královských titulů a stylů. Bývalý princ, který nyní používá jméno Andrew Mountbatten-Windsor, se zdá, že ještě nedosáhl dna svého pádu.
Victoria Beckham, bývalá členka skupiny Spice Girls, prý plánuje prodat svou oděvní a kosmetickou značku, která v uplynulých letech vykazovala značné finanční ztráty. Nicméně zprávy naznačují, že do doby uskutečnění prodeje bude odhadovaná hodnota jejího impéria dosahovat 100 milionů dolarů. Během svého dokumentu na Netflixu sama návrhářka přiznala, že její podnikání se potýkalo s problémy v několika fázích. S navrhováním oděvů začala již na počátku 2000. let a svou vlastní značku nesoucí její jméno uvedla na trh v roce 2008.
Slavnostní večer udílení hudebních cen Český slavík 2025 zná své vítěze. O největší překvapení se postaral Václav Noid Bárta, který získal titul Zpěvák roku a odsunul tak Marka Ztraceného na druhou pozici. Mezi zpěvačkami obhájila prvenství Ewa Farna, která se stala i držitelkou titulu Absolutní slavík.
Rumer Willis, dcera slavného herce Bruce Willise, poskytla svým fanouškům na sociálních sítích zlomující aktuální zprávu o stavu svého otce, který bojuje s podtypem frontotemporální demence (FTD), takzvanou primární progresivní afázií (PPA).
V Česku v posledních dnech panuje zimní počasí, ačkoliv meteorologická zima oficiálně začne s prosincem až začátkem přespříštího týdne. Těšit to může zejména milovníky alpského i běžeckého lyžování. Start nové sezóny se blíží.
Meghan Markle se v neobvyklé zpovědi svěřila, že ji na princi Harrym neuchvátil jeho královský původ, ačkoliv patřil mezi nejžádanější mládence. Bývalou herečku spíše oslovila jeho hravá a dětská povaha. Vévoda a vévodkyně ze Sussexu se poprvé setkali v červenci 2016 na rande naslepo, které pro ně domluvili společní přátelé.
Prezident Donald Trump v Bílém domě svými slovy rozesmál fotbalovou hvězdu Cristiana Ronalda a jeho snoubenku Georginu Rodriguez. Portugalská superstar, které je 40 let, byla zachycena, jak se směje, když se s americkým prezidentem prochází po jeho rezidenci.
Česko už nějaký čas sleduje události kolem osoby režiséra Jiřího Adamce, jenž se v poslední době potýká se zdravotními problémy. V jeho poměrně početné rodině i kvůli tomu zavládla napjatá atmosféra, kterou se zatím nedaří uklidnit.
Z vysílání Evropy 2 či sociálních sítí už lidé vědí, že Patrik Hezucký musel být kvůli nemoci, kterou léčí antibiotiky, hospitalizován v nemocnici. Problém je to nejen pro rádio, ale i pro úspěšný podcast, jehož tváří se moderátor v poslední době.