Druhý sériový model po modelu Kushaq v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost Škoda auto zodpovědná za indický subkontinent, se jmenuje Slavia. Automobilka nový model dnes představila indické veřejnosti.
Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, říká: „Škoda má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky Škoda, tentokrát na indickém trhu. Slavia bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
Škoda Slavia je po SUV Kushaq, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky Škoda speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost Škoda Auto za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu.
Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy Kushaq, Slavia a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou Škoda speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.
Název Slavia odkazuje na počátky společnosti Škoda Auto. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou Slavia.
Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti Škoda Auto. Zatímco Škoda Kushaq vychází z indických tradic, Slavia symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.
Design navazuje na Octavii a Superb
Škoda Slavia je klasický sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený. Díky délce 4 541 mm se skvěle hodí do indických velkoměst. Zároveň je však díky velkorysému vnitřnímu prostoru typickému pro vozy Škoda a zavazadlovému prostoru o objemu 521 l ideálním společníkem pro rodiny. Šířka 1 752 mm a rozvor 2 651 mm podporují pocit prostornosti. Výška vozu činí 1 487 mm. Díky velkému rozvoru, vyváženým proporcím a siluetě evokující kupé působí Slavia velmi elegantně. Nový sedan je k dispozici ve třech výbavových stupních Active, Ambition a Style.
Emocionální designový jazyk vozu Slavia s ostře vykreslenými liniemi, čistými plochami a krystalickými prvky navazuje v Indii na úspěšné vozy Octavia a Superb. Široká, vzpřímená šestihranná maska chladiče s chromovaným rámečkem a černými vertikálními lamelami zasahuje po stranách k úzkým světlometům. Ve spodní části se nachází nasávací otvor, který se táhne téměř po celé šíři vozu a který po stranách zakončují černé designové prvky ve tvaru písmene C. Záď vozu Slavia charakterizuje linie střechy, která klesá směrem dozadu a plynule přechází do víka zavazadlového prostoru. Uprostřed víka se nachází nápis Škoda. Široké víko zavazadlového prostoru a nízká nákladová hrana umožňují snadné a pohodlné nakládání předmětů.
Šíři vozu Slavia umocňuje zadní nárazník, který má ve výbavových stupních Active a Ambition úzkou černou lištu. Po stranách nárazníku se nacházejí integrované odrazky. Ve výbavových stupních Ambition a Style umocňují celkový dojem chromované prvky. Ve výbavovém stupni Ambition se nacházejí na vnějších klikách a předním nárazníku. Ve výbavovém stupni Style jsou na spodní straně bočních oken a na zadním nárazníku. Výbavový stupeň Style nabízí elektricky ovládané střešní okno. Od výbavového stupně Ambition dodává vozu optické akcenty specifická plaketa s krystalickými chromovanými prvky a nápisem Škoda na předních blatnících.
U základní verze předních světlometů jsou pro potkávací a dálková světla použita halogenová světla, denní svícení využívá LED technologii. Vrcholná verze předních světlometů má šestihranný LED modul pro potkávací a dálkové světlo a také výraznou ostře řezanou linku denního svícení ve tvaru písmene L. Dvoudílná zadní světla jsou také dostupná ve dvou verzích. Koncové a brzdové světlo využívají již v základní verzi LED technologii a mají typický tvar písmene C. Výbavové stupně Ambition a Style mají ve víku zavazadlového prostoru LED modul pro druhé koncové světlo.
V závislosti na výbavovém stupni nabízí Slavia několik kol. Součástí výbavového stupně Active jsou 15" ocelová kola s kryty. Výbavový stupeň Ambition nabízí standardně 16" kola z lehké slitiny ve stříbrné barvě. Součástí výbavového stupně Style jsou dvoubarevná 16" broušená kola z lehké slitiny. Zákazníci si mohou vybrat z pěti barev karoserie. Barva červená Tornado a nový metalický odstín modrá Crystal jsou barvy nabízené exkluzivně na indickém trhu. Stejně jako u vozu KUSHAQ jsou i u vozu Slavia dále na výběr odstín bílá Candy a metalické laky stříbrná Reflex a Carbon Steel.
Digitální displej i automaticky zatmívatelné zrcátko
Stejně jako v ostatních modelových řadách značky Škoda je centrálním prvkem interiéru centrální, samostatně stojící obrazovka infotainmentu s dotykovým ovládáním. Pod dotykovým displejem s úhlopříčkou až 10" kopíruje charakteristická linie tvar masky chladiče a vytváří i opěrku pro ruku, která ovládá dotykovou obrazovku. Šíři interiéru s velkorysým prostorem podtrhuje horizontální barevná dekorační lišta, která se táhne až ke kulatým bočním výdechům ventilace.
Nejvyšší výbavový stupeň Style nabízí digitální přístrojový panel s 8" barevným displejem. Ostatní výbavové stupně nabízí klasické analogové ukazatele. Dvouramenný multifunkční volant, který je známý z jiných modelů Škoda, je od výbavového stupně Ambition kožený. U vozidel s automatickou převodovkou nebo převodovkou DSG je volant vybaven pádly, kterými lze volit rychlostní stupně. Součástí standardní výbavy vozu Slavia jsou LED čtecí lampičky vpředu i vzadu. Od výbavy Ambition zdobí ambientní osvětlení palubní desku, odkládací prostor ve středové konzoli a vnitřní kliky dveří. Slavia má také speciální designový prvek. Po stranách obložení přístrojového štítu se nachází nápis Škoda.
Stejně jako u SUV Kushaq byl interiér nového vozu Slavia navržen tak, aby vyhovoval potřebám indických zákazníků. Základní výbavový stupeň Active tak již standardně nabízí výkonnou klimatizaci. Od výbavového stupně Ambition je k dispozici automatická klimatizace Climatronic s dotykovým ovládacím panelem a funkcí Air Care, a výdechy ventilace pro cestující vzadu. Ve výbavovém stupni Style jsou součástí standardní výbavy kožená přední sedadla s ventilační funkcí, elektricky ovládanéstřešní okno, bezklíčové odemykání KESSY a automaticky zatmívatelné vnitřní zpětné zrcátko. Speciální odkládací prostor na palubní desce byl navržen tak, aby odpovídal představám indických zákazníků. Řidič může mít stále na očích pevně připevněný talisman pro štěstí.
Motoristé i nadále počítají s vládním angažmá poslance Filipa Turka. Potvrdil to jeho kolega Boris Šťastný v sobotním vysílání televize Nova. Strana s Turkem počítá do čela ministerstva životního prostředí, v pondělí ale k jeho jmenování členem vlády nedojde.
Právě dnes se měl Jaromír Soukup opět představit jako zápasník. Pro galavečer v Bratislavě se připravoval jeho duel s Michalem Vančurou. Ten se ale ani na druhý pokus neuskuteční. Potvrdila to pořádající organizace Fight Night Challenge.
Změny se chystají ve zpravodajství České televize. Nejprve unikly informace o konci jedné z moderátorek v hlavní zpravodajské relaci. Do Událostí má ale zamířit nová posila. Jde o novinářku, kterou diváci znají z jiných pořadů.
Dva roky letos uplynuly od smrti legendárního Vaša Patejdla, jenž byl nedílnou součástí úspěchu slavné slovenské skupiny Elán. Zůstala po něm vdova, ale i potomci, přičemž vztahy mezi některými členy rodiny nejsou vůbec ideální. Dokonce se zpochybňuje poslední vůle zesnulého muzikanta.
Česko bylo již na začátku probíhajícího týdne na prahu chřipkové epidemie. Je tak velice pravděpodobné, že epidemie vypukne ještě před Vánocemi. Odborníci v té souvislosti apelují na lidi, aby ještě zvážili podstoupení očkování.
Baby boom v českém šoubyznyse má pokračovat i v následujících dnech, respektive týdnech. Druhého společného potomka totiž čekají David Gránský a jeho manželka Nikola. Oblíbený herec prozradil, proč je tentokrát nervózní.
První dny jako čtyřicátník má za sebou Roman Červenka, který opět všem dokázal, že věk je jenom číslo. Hned v prvním zápase po středečních 40. narozeninách dal totiž gól. Sám se tak obdaroval tím nejlepším možným způsobem. Mysleli na něj ale i spoluhráči z reprezentace.
Evropa 2 se s Patrikem Hezuckým loučila v pátečním vysílání od brzkých ranních hodin. Její zaměstnanci ale demonstrovali jednotu v těžkých chvílích i během krátké cesty z pracoviště do strašnického krematoria, kde se od 14:30 konalo poslední rozloučení.
Třetím dnem pokračuje ve Zlínském kraji pátrání po pohřešovaném dvanáctiletém chlapci, který se ve čtvrtek ztratil cestou do školy. Policie žádá o pomoc veřejnost.
Už přes týden trvá situace, kdy se otřásá země na západě Čech. Podle odborníků došlo k více než deseti otřesům o síle přes dva stupně. Zatím nejsilnější zemětřesení proběhlo během minulého víkendu.
Zdá se, že vztahy mezi králem Karlem III. a jeho mladším synem, princem Harrym, se pomalu lepší. Po nedávném jednání ohledně Harryho ochrany pro případný návrat do Spojeného království je usmíření čím dál pravděpodobnější.
Clare Waight Keller, designérka, která stojí za svatebními šaty Meghan Markleové, vyjádřila svůj názor na vývoj šatníku vévodkyně ze Sussexu. V novém rozhovoru pro The Telegraph uvedla, že se Meghanin vzhled „velmi vyvinul“ k tomu, co je k vidění dnes.